Simone Tempestini și Sergiu Itu, liderii Raliului Clujului după prima zi

Echipajul Napoca Rally Academy format din Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu și-a trecut în cont 2 victorii de probă specială din totalul de 4 desfășurate în prima zi de concurs a Raliului Clujului, asigurându-și fotoliul de lideri provizorii

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 a debutat cu proba specială „Măguri Răcătău 1”, la capătul celor 9,30 de kilometri Sebastian Barbu și Bogdan Iancu (Škoda Fabia Rally2) reușind să obțină victoria cu un avans de minim 9 zecimi în fața rivalilor la titlu – Simone Tempestini și Sergiu-Sebastian Itu aflat la bordul modelului Porsche 997 RGT, iar poziția a treia pe proba nou-introdusă fiind adjudecată de câștigătorii ediției precedente, Bogdan Marișca și Sebastian Itu (Škoda Fabia Rally2). Ocupanții poziției secunde în clasamentul la zi al campionatului însă și-au luat revanșa pe proba imediat următoare, campionii absoluți en-titre fiind mai rapizi cu 7,9 secunde decât Barbu și Iancu, preluând astfel conducerea raliului. Practic, prima buclă a zilei s-a încheiat cu podiumul provizoriu ocupat în ordine de perechile Tempestini-Itu, Barbu-Iancu și Marișca-Itu.

Cea de-a doua buclă a zilei a readus echipajele pe probele parcurse deja de dimineață, victoria „Măguri Răcătău 2” trecând în contul aceluiași echipaj Sebastian Barbu și Bogdan Iancu, cei doi reducând astfel diferența dintre ei și lideri la numai 2,8 secunde, în timp ce ecartul dintre locul secund și ultima treaptă a podiumului festiv s-a mărit la puțin peste jumătate de minut. Ultima probă specială a zilei, adică a doua trecere pe „Râșca” s-a încheiat cu o nouă victorie de probă din partea lui Simone și Sergiu-Sebastian, podiumul provizoriu fiind completat de Barbu cu Iancu, respectiv Andrei Gîrtofan cu Doru Vraja (Škoda Fabia Rally2), aceștia din urmă avansând în clasament și pe fondul unei opriri pe PS4 a lui Marișca.

În clasamentul mașinilor cu tracțiune pe puntea spate, Simone și Sergiu-Sebastian sunt singurul echipaj înscris, în timp ce la două roți motrice față, Norbert cu Francesca Maior au dominat ziua de sâmbătă de la un capăt la celălalt, câștigând toate cele 4 probe speciale. Totodată, tinerii brașoveni au reușit să încheie prima zi de concurs cu un loc 3 pe a doua trecere a probei „Râșca”. La finalul primei zile de concurs, poziția secundă în același clasament cât și al clasei RC4 este ocupată de Vlad Cosma cu Carmen Poenaru, în timp ce surpriza zilei este reprezentată de ocupanții poziției cu numărul 3 în ambele clasamente – Mihnea Hanea și Levente Csegzy, toate cele trei echipaje aflându-se la bordul modelelor Peugeot 208 R2. Cel din urmă echipaj a preluat conducerea în clasamentul cupei monomarcă 208 R2, asta după ce liderii de până atunci, Cristi Sugár și Vlad Colceriu au fost nevoiți să tragă pe dreapta după ce motorul mașinii lor a început să emită sunete complet nepotrivite. Tânărul Hanea este urmat în clasamentul cupei de Csongor Szabó cu Rareș Fetean, respectiv localnicii Marius Ioan Sîncrăianu și Alina Bianca Pop.

Asemenea fraților Maior, nici Constantin Tudose cu Teodor Gabriel Găină (Renault Clio Rally5) nu au putut fi învinși în clasamentul clasei RC5, cei doi având timpi de TOP 15 pe toate cele patru probe speciale. Tânărul echipaj, ocupant al poziției cu numărul 4 în clasamentul mașinilor cu tracțiune pe puntea față, este urmat la clasă de Mihai Dumitrescu cu Bogdan Nițescu, respectiv Catherine Rădulescu și Bogdan Minea, într-un TOP exclusiv Renault Clio Rally5, care se păstrează identic și în clasamentul cupei monomarcă Clio Rally5 Challenge. Reveniți la bordul modelului Suzuki Swift Sport cu ocazia Raliului Clujului, Paul Popa și Tudor Mârza nu le-au lăsat nicio șansă rivalilor David Tarța și Mihai Sandu, echipajul sibiano-clujean adjudecându-și victoria tuturor celor 4 probe speciale în clasamentul clasei RC5N. Poziția secundă a aceleiași clase le revine lui Tarța și Sandu, cei doi fiind astfel campioni matematici ai clasei de mai sus. Locul al treilea este ocupat de juniorul Gheorghiu, Andrei fiind la comenzile modelului Swift Sport alături Andrei Brezoszki. Același clasament se menține și în cazul cupei monomarcă Swift Cup, acolo unde băimăreanul Tarța este campion matematic.

Lupta pentru victoria Cupei Dacia a pierdut doi pioni importanți în prima zi de concurs, Sebastian Scîrlet cu Eduard Zamfirache ieșind violent în decor pe PS2 „Râșca 1”, respectiv Răzvan Ungureanu cu Emilia Olteanu abandonând pe cea de-a doua trecere a probei „Râșca”. Astfel, lideri după prima zi rămân frații Victor cu Mihai Supuran, urmați de sibienii Dragoș Ghigolea cu Marius Popescu, respectiv băimărenii Mircea Crișan cu Florin Vălenaș. În ierarhia Debutanților CNRB, Catherine Rădulescu și Bogdan Minea au avut parte de o zi absolut impecabilă cu victorie pe toate cele 4 probe speciale, cei doi fiind urmați de Bogdan Duma cu Ovidiu Zaberca, respectiv Costin Popescu și Mihai Rotaru. După oprirea pe PS4 „Râșca 1” a echipajului Sugár-Colceriu, prima poziție a trecut în dreptul perechii Tudose-Găină, cei doi fiind urmați de Hanea cu Csegzy și Jean Tatu Jr cu Gabriel Lazăr.

Neavând adversari de calibrul lor, Valentin Porcișteanu și Dan Dobre (Mitsubishi Lancer Evo IX) au dominat ziua de sâmbătă în clasamentul grupei N, cei doi fiind urmați pe podiumul provizoriu de Răzvan Nechifor cu Dorin Pulpea (Subaru Impreza N14), respectiv Emil Vincze cu Sorin Colceriu (Mitsubishi Lancer Evo IX). De cealaltă parte, în ierarhia mașinilor cu tracțiune integrală dar fără restricții de putere, adică clasa NAT11, singurul echipaj de peste granițe, format din Tibor Sziklai și Krisztián Kertész (Mitsubishi Lancer Evo VII) au dominat la rândul lor prima zi de concurs, fiind lideri înaintea ultimelor 4 probe speciale cu un avans decent de peste un minut față de Claudiu Erhan cu Dumitru Gheorghe (Mitsubishi Lancer Evo IX) și Bogdan Moldovan cu Dan Nicoschi (Ford Fiesta Proto). De o dominație categorică a avut parte și Elisei Groza cu Adrian Morariu (Honda Civic) în clasamentul NAT12, albaiulienii reușind să-și adjudece victoria a două din cele patru probe, instalându-se la șefia clasei după problemele lui Petrișor și ieșirea în decor a lui Dorin Costea. Perechea Groza-Morariu este urmată în clasament de soții Emanuel și Denisa Resiga (Ford Fiesta ST150) și Andrei Fărăgău cu Radu Dan Popovici (Renault Clio).

Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice își joacă ultima etapă la Raliul Clujului, Dorin Alexandrescu cu Andrei Moțescu (VW Golf I GTI) fiind lideri cu un avans de peste 3 minute față de Marius Băltățeanu cu Bogdan Bărbatu (Toyota Celica), respectiv peste 5 minute față de Botond Balázs și Alexandru Șimon (Lada VAZ).

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 se încheie duminică cu alte 4 probe speciale, cu câte două treceri pe probele „Dângău” și „Dealu Botii”, ambele treceri pe această ultimă probă putând fi urmărite în direct pe canalele TV ale Prima Sport sau pe YouTube FRAS.

Partenerii principali ai evenimentului sunt: Star Lubricants, distribuitor autorizat al produselor Mobil 1, PMA Invest, Logitrust Impact, Top Market, Parsa Beauty, Toyota Cluj-Napoca, CELOT, VIVO! Cluj-Napoca.

Parteneri: CERT Transilvania, Cluj Arena, AEA Medical, Engels Bistro, Cricova, A 24, Gerovital, Coca-Cola

Partener safety: Safety.ro

Parteneri media: Radio Romania Cluj, ViaClujTV, RallyMax, Autoştiri.ro, Autorally, FanRally.ro, GP24.ro, 24auto.ro, Faclia, FireWeb.

Raliul Clujului Star Lubricants powered by PMA 2022 este organizat de C.S. Savu Racing din Cluj-Napoca, cu sprijinul Primăriei și Consiliul Local al Municipiului Cluj-Napoca, Consiliul Județean Cluj și se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Ministerului Tineretului și Sportului, cu sprijinul Inspectoratul de Poliție Județean Cluj – Brigada Rutieră Cluj, Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Avram Iancu” Cluj, Inspectoratul de Jandarmi Județean și desigur, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj.

Credit foto – Balázs Attila